maandag 25 augustus 2014

2 x Back to school DIY ❤

Hee, vandaag heb ik 2 back to school DIY's voor jullie. Ik weet dat er sommige mensen al naar school moeten. (ik heb zelf nog lekker 1 week vrij :). Maar toch vond ik het leuk om deze 2 Diy's te maken en op me blog te zetten! Ik hoop dat jullie het leuk vinden en veel plezier met lezen!


Alle dingen die je nodig hebt voor deze DIY's:
* schriften     * tijdschriften     * wasi tape
* pennen       * stikkers          * Schaar

DIY 1: Potlood pimpen

Wat heb je nodig? 
* Potloden
* Wasi tape
* Schaar

Wat moet je doen?














Stap 1: je pakt een potlood en de rolletjes wasi tape die jij wilt gaan gebruiken. ik heb gekozen om eerst de kleur roze te gebruiken.

Stap 2: Je plakt het begin op het potlood waar jij wilt. Je rolt dan het tape om het potlood heen. Mijn wasi tape moest ik vaker om het potlood heen wikkelen om de gewenste kleur te krijgen.

Stap 3:  Als je de kleur goed vind knip je hem af en vouw je het laatste stukje van je wasi tape om het potlood.
Stap 4: zo ga je door, met in mijn geval de andere 2 kleuren, tot dat jij het goed vind en dan is je potlood klaar! 














Ik heb er zelf voor gekozen om 1 potlood helemaal te tape en bij de ander heb ik stukjes er tussen gelaten.

DIY 2: Schriften pimpen

Bij deze diy laat ik 2 manieren zien hoe jij je schrift kan op leuken:

Wat heb je nodig?
Manier 1:
* schriften
* schaar
* wasi tape
Manier 2:
* alles van hier boven
* tijdschriften
* stikkers





Wat moet je doen?
Manier 1
Deze manier is heel makkelijk maar toch leuk!
Stap 1: Je pakt de kleur wasi tape die je wilt en plakt hem aan het begin van het schrift.
Stap 2: Als je aan het einde bent gekomen van het schrift knip je de tape af en vouw je dat achter het schrift.
Stap 3: Doe dit dan met alle kleuren die jij wilt. Rechts onder zie je mijn resultaat :)








Manier 2
Deze manier kost iets meer tijd, maar hier kan je wel heel erg creatief mee bezig zijn en helemaal zelf kiezen wat je doet!
Stap 1: Pak een schrift en een rolletje wasi tape.
Stap 2: Ik heb zelf toevallig al een vakje dus tape ik rond om dit vakje. Stel dat je nog niet zo'n vakje hebt kun je dit zelf maken met wasi tape.













Stap 3:  Wat ik doe is pak wat stikkers er bij en ga de rand versieren met in dit geval wat hardjes (zoals je hieronder kunt zien)













Stap 4: Pak dan wat oude tijdschriften erbij waarvan je weet dat je er uit kan/mag/wil knippen.
Stap 5: Knip dan plaatjes uit die jij leuk vind en knip ze ook gelijk mooi uit zodat je daarna gelijk aan de slag kan gaan met het pimpen van je schriften. (Let op: Deze stap kost het meeste tijd!)













Stap 6: Kijk welke plaatjes je wilt gaan gebruiken en ga dan passen en meten waar je de plaatjes wilt hebben.
Stap 7: Als je het zo hebt als je wilt dan kun je gaan plakken! (Rechts onder zie je mijn resultaten:)









Dit waren dan mijn 2 Diy's ik hoop dat je er iets aan hebt gehad. Heel erg veel plezier allemaal op school and good luck!

Heel erg bedankt voor het lezen
Xoxo Emma


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten