donderdag 4 september 2014

hoe maak je een: To Do List ❤

Heey, Vandaag ga ik laten zien hoe ik mijn To Do List maak. Je kan hier zelf dingen van leren en dit ook toepassen als je al To Do List gebruikte. Als je het nog niet gebruikte kan je door deze tips en uitleg er misschien wel aan beginnen als je dat fijn zou vinden. Heel erg veel plezier met lezen.

Laten we beginnen! Als eerste moet je natuurlijk iets hebben om op te schrijven voor je To Do List. Zelf gebruik ik een Note boekje maar, je kan natuurlijk ook gewoon een papiertje of kladblok gebruiken. Hier in kan je zelf helemaal kiezen. 
* Note boek - Hema 






















Dan doe je natuurlijk het boekje open (in mijn geval dan) en dan kun je beginnen met het maken van je eigen to-do-list. Pak er een pen bij en wat markeerstiften. Je hebt niet persee markeerstiften nodig maar dit maakt het, het wel leuker voor jezelf.













Dan kan je gaan beginnen met het maken van je to-do-list. Het eerste wat ik altijd doe is boven aan To Do schrijven en dan met de dag er achter. En dan aan de andere kant de datum. De datum opschrijven is handig zo weetje als je een week planning maakt (of zelfs nog meer dagen) Voor welke dag het precies is bedoeld. Ik schrijf dan het kopje school op. Dit betekend dat dit het hoofd onderwerp is van je to-do-lijst. (hiermee bedoel ik dat je weet dat deze dingen bedoelt zijn voor school). Daaronder zet je dan een sterretje of een rondje wat jij wil zodat je kan aangeven welke dingen er gedaan moeten worden. Maar ook is dit handig voor iets anders maar dat lees je straks.













Dan schrijf je dus alle punten op die je moet doen. Wat je dan nog kan doen als je geen markeerstiften wil gebruiken, zet je er vakjes achter zodat als je het af hebt of hebt gedaan dat je het kan afvinken.













Dan maak ik ook nog altijd een extra kopje met Thuis (dit zijn dus de dingen die ik thuis nog moet gaan doen, bijvoorbeeld na school). Hier doe je eigenlijk het zelfde als bij het kopje school. Wat ik zelf altijd nog doe is bij het eerste punt opschrijven * Dingen hierboven. Hiermee bedoel ik dus de dingen van school, stel dat je iets nog niet helemaal af hebt (denk aan huiswerk), dan weet je dat je daar thuis ook tijd voor moet maken. Voor de rest schrijf je nog wat andere dingetjes op die je thuis nog moet doen.













Dit hoef je niet perse te doen maar is nog een tip wat ik zelf erg handig vind. Namelijk schrijf een kopje met Thing I Need. Hier onder schrijf je dan de dingen die je nodig hebt die dag en die je dus niet moet vergeten. Dit is handig als reminder voor jezelf.













Dan pak je, je markeerstiften er bij (als je die hebt en wilt gebruiken) en dan ga je dingen onder Thing I Need markeren. Dit doe je door het sterretje voor het ding wat je nodig hebt te markeren.













als je dat hebt gedaan dan ga je de dingen markeren die bij het ding hoort dat je daarvoor nodig hebt. Doe dit met de zelfde kleur zo is het ook makkelijk voor jezelf om terug te zien wat je daarvoor nodig hebt. Dit hoef je niet te doen maar dit is een allen een extra tip!













Nu kun je tussen door de dag de dingen markeren die je hebt gedaan. Ik markeer zelf altijd de dingen die die dag niet gelukt zijn om te doen met een andere kleur. zo weet ik dat ik dat een andere dag moet in plannen.


Nou dit waren mijn tips en hoe ik mijn to-do-list maak. Ik hoop dat je er iets aan hebt! Heel erg bedankt voor het lezen :)
xoxo Emma 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten