maandag 27 oktober 2014

DIY & tips Make-up opruimen ❤

Hee, vandaag deel ik mijn tips met jullie en laat ik jullie een aantal DIY's zien om zelf te gebruiken en na te maken, om je make-up handiger en makkelijker op te ruimen. Misschien ken je bepaalde tips al en gebruik je ze al maar misschien wist je ze nog niet en kun je dit zelf nu ook gaan toepassen in jou make-up stage. Dus wil je meer lezen, lees dan gerust verder!



Tips
-

Tip 1: Leg het ergens in, maar laat het nooit los op je make-up tafel liggen. Als je dit doet word de tafel steeds rommeliger en voller en dat wil je niet hebben!
Tip 2: Verdeel je make-up in verschillende categorieën. Zo maak je een deel voor je lip produchten en een deel voor je gezicht's make-up.
Tip 3: Ruim al je make-up op (bijvoorbeeld in een doos of verschillende lades. En wat je dan doet is je everyday make-up doe je op je tafel in een bak of wat je zelf wil. Dit is veel makkelijker als je snel even een look wil maken, maar ook is dit veel minder rommelig
Tip 4: Hou het goed bij, hiermee bedoel ik hou goed het opruimen van je make-up lades bij. Hierdoor voorkom je dat het een zooi word en dat je straks niks meer kan vinden.

beautiful | Tumblr

Dan nog een hele belangrijke tip (voor als je veel make-up hebt) is: Verdeel het in kleine, middel en grote hoeveel heden. Wat ik hier boven al zei het is handig als je allen je echte basis benodigd heden op je make-up tafel zet (je everyday spulletjes). Daarnaast kan je een ander bakje maken met je andere favorieten die je snel er bij kunt pakken en dit kun je dan doen door middel van een middelmatige selectie te maken en daar dan ook echt je favoriete spulletjes in te doen. Daarna kun je gewoon de rest in grote hoeveelheden sorteren zodat het netjes en opgeruimd is.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DIY's 

Dan heb ik ook nog 2 DIY's voor jullie die je kont toepassen bij je eigen make-up stage/tafel.


1. Bakje kwasten
Wat moet je doen?
1. je pakt een pot/bak die jij wilt gebruiken voor je kwasten
2. Deze kun je vullen met decoratie zand, snoep, schelpen wat jij maar wilt. (dit heb je nodig voor de boden als ondergrond).
3. Waarvoor ik heb gekozen is: om eerst wat propjes van papier te maken en daarna er schelpen overheen te strooien/er in te doen.
4. dan kun je je kwasten er in zetten en op je make-up tafel zetten!



2. Everyday bakje
Wat moet je doen?
1. Pak een pakje die jij leuk vind om op je tafel neer te zetten.
2. hier kun je dan natuurlijk gelijk al je spullen in leggen maar dat vind ik zelf niet heel erg overzichtelijk. Daarom heb ik uit een ander bakje, 4 plankjes gepakt en deze er in gezet waardoor ik het bakje in verschillende delen heb in gedeeld. Hiervoor zijn natuurlijk ook vele andere manieren maar dit is een voorbeeld van wat je kunt doen.
3. dan kun je make-up er in doen, en door die vakjes kun je het makkelijk organiseren.


Dit waren dan mijn tips & DIY's. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en er wat aan hebben gehad! Bedankt voor het lezen.
xoxo Emma 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten